onsdag den 16. april 2008

Find kærligheden til andre og ikke mindst dig selv - og du er på vej !!

Jeg vil da bare lige fortælle at jeg er rigtig glad. Det er du sikkert en del af skylden af da du har krydset min livslinje/vej - så tak for det.

Den entusiasme der lægges for dagen med vores nye livsprojekt med os selv som den absolutte hovedperson er så motiverende for fællesskabet - Jeg kan ikke ladevær med at tænke tilbage over det sidste år hvor mangen en tårer er trillet ned af kinderne ikke mindst da mit helbred var ganske livstruende og jeg fik anbragt et demokles sværd over hovedet.

Der er blevet lukket døre som jeg ikke troede men ordsproget når en dør lukkes åbnes en ny må jeg sande - jeg er ikke længere selvdestruktiv og alt, hvad jeg nogen sinde har gjort, som jeg måske har foragtet mig selv for, hører fortiden til.

Tænk..... at måtte få den mulighed at blive projektleder og højskole lærer på en højskole hvor vi 100 % kan forme en ny tilværelse sammen med de andre linjer på skolen..... Jo der var sgu en fighter bagved alt fedtet og på Familiehøjskolen Skærgaardens Slankelivsstilslinje vil vi netop ind til personen bagved fedtet.


Hvordan er jeg som kommet videre?


Jeg har gjort problemer til udfordringer. Problemer opleves og fremmest i dine tanker. Hvis du har kærlighed der, vil du ikke have plads til had, da disse to følelser, ikke kan leve samme sted. Til tider har jeg følt mig som en bokser som har været i gulvet og på randen af et knock out - der er blevet delt urene slag ud men de har vel også gjort mig stærkere - Jeg har valgt at se de problemer som jeg nu har gjort til udfordringer gennem kærlighed til mine medmennesker og ikke mindst mig selv. Du kommer ingen steder hvis du er fyldt af had hverken til dig selv eller andre mennesker som krydser din vej.

At blive bevidst om dine tanker, når du står over for had, og forpligte dig til at blive ved med at tænke kærlige tanker, er den SPIRITUELLE løsning. Det tager tid, men langsomt og sikkert vil kærligheden forvandle hadet til glæde og skønhed.

Herunder har du det kinesiske tegn for kærlighed - brug kærligheden til dig selv og dine medmennesker for at komme derhen hvor du ønsker.


Kjeld "Fnug" Thorup

Keep doing the good spirit

1 kommentar:

Jane sagde ...

Det er dejligt at høre en historie fra en, som er kommet ud på den anden side af en større krise og har fundet vejen og glæden igen.
Held og lykke på din videre færd.