tirsdag den 15. april 2008

Motion og mad.....

Chris fra chokolade fabrikken sammen med et bette fnug

Det er både godt og skidt at løbe rundt med armene over hovedet - Hvorfor? Tja kan du spise med armene over hovedet? - Nå spøg til side.

Jeg får en del spørgsmål på min mail omkring kost når man træner og hvad der skal spise lige efter træning.

Det er helt klart vigtig at du ikke har for mange kulhydrater i kroppen som brændstof hvis du gerne vil tabe dig da det allerførst bliver brugt som brændstof inden det går over på fedtdepoterene.

Da sult godt kan forveksles med at være tørstig så har jeg en opfordring der siger ha´ altid en drikkedunk med dig over alt - gerne med en frossen isklump så det hele tiden er koldt og ikke lunkent. Det er nemlig rigtig vigtig at drikke vand under træningen, og hvis du er sulten LIGE efter træningen bør du spise nogle langsomme optagelige kulhydrater - f.esk rugbrød og æbler.

Det er vigtigt at du i din kost får protein så din krop restituere hurtigere og dine muskler gendannes - det der rent faktisk sker når du træner er nemlig du rykker muskelfibere over.... i hviletiden dannes de og bliver stærkere.

Nå....men det er altså meget vigtig at lytte til sin krop når du presser den med motion og det er jo netop det jeg glæder mig til at lære dig noget om på Slankelivsstilslinjen på Familie Højskolen Skærgården ved Herning når jeg er klar efter min sygemelding.


Må du få en fremragende dejlig dag

Kjeld "Fnug" Thorup

Ingen kommentarer: