mandag den 20. oktober 2008

Der skal handling i nuet til......enig ?

Hvad gør en edderkop – når den møder modgang?
Når nettet går ned – bliver ødelagt?
”Begynder at tænke på hvad den NU skal gøre? beklager den sig - bliver den sur – giver den op – henfalder til selvmedlidenhed – ærgrer den sig - skælder den ud?
Se – det ved jeg jo ikke noget om - men jeg kan SE hvad den GØR…

Forleden - da jeg så ud af vort køkkenvinde - så jeg lige ind i et edderkoppespind på den anden side af ruden med en lille korsedderkop siddende lige inde i midten. Jeg stod lidt og betragtede det unikke bygningsværk den lille fyr havde skabt, da der i det samme nu fløj et stort blad ind i nettet og hængte fast i det.

ØJEBLIKKELIG - gik ”net - indehaveren” i gang med at få det blad væk: den arbejdede hurtigt - ihærdigt og uden ophold i et pænt stykke tid … og så ”NU” var bladet frigjort fra nettet og faldt til jorden. OG … ØJEBLIKKELIG - helt og aldeles UDEN ophold gik ”netværkeren” i gang med at genskabe sin ”ejendom” som efter et pænt stykke tids målrettet indsats atter igen var helt intakt på plads og klar til ”næste fangst…”

INGEN betænkningstid..
INGEN beklagelse –
INGEN opgivenhed..
INGEN bortforklaring så vidt jeg kunne høre :-)
MEN ÉN ENESTE TING gør den: HANDLING I NUET.

Hvad gør DU når DU møder modgang i nuet?
Når DIT net ”går ned” eller hvad der nu er din
modgang?
Gør du lige som "spinderen" : Hold blikket mod målet og ikke besværlighederne - Tak til Finn min mentor for det tilsendte......Tak...tak !!

Må alle få en god dag og uge med muliggørelse af sine drømme og bygningsværker.

Kjeld "Fnug" Thorup

Ingen kommentarer: