søndag den 26. oktober 2008

En hård lørdag

En noget ualmindelig lørdag er overstået godt mat i knæene.
Jeg har været instruktør på DGI´s Gymnastik inspirations weekend i Herning hvor jeg gennem 4 moduler har undervist i SPINNING som var et tilbud til de over 1500 deltager.
Det var fedt fedt men hårdt, da hver modul var 90 minutter så det blev til hele 6 timer hvor man var på over for kursisterne - dog var der et par pauser men alligevel efter så langtids pause som jeg har haft med min sygdom så var buen spændt til det yderste..... Det var dejligt men hårdt.
Lidt sjove oplysninger;
  • Kalorieforbrug på de 6 timer var 28456 kalorier - når man så tænker på at der i et kilo vævsfedt er 7000 kalorier så er det jo meget "fedt" ikk....? - Men det er sgu et vildt kalorieforbrug som er sket - men jeg kører meget op også i indledningen og jeg kan mærke at der sker noget i kroppen en halv time før mine moduler også.
  • Tøj forbrug på de 10 timer jeg var i Messecenter Herning var 4 par cykelbukser - 5 par sokker - 4 svedetrøjer - 4 cykeltrøjer - 4 gennemvåde pandebånd - 2 sweatshirts - 5 håndklæder
  • Indtagelsen var 12 gange 1/2 liter vand - sportsbolle - 6 gulerødder - 3 bananer - 1 blomme - sandwich samt en kop kaffe ( selvfølgelig for lidt - men jeg kan ikke spinne på fuld mave ) - 2 små glas ginseng - nogle få mililiter ( det er ikke doping !! ) *SMIL*

Selvom det går fremad med mig rent helbredsmæssigt så var det en hård omgang men jeg nød det alligevel også fordi at de personer som jeg havde på mine 4 hold viste deres begejstring for 4 anderledes moduler og så var de vilde med min musik ( Yaaaaaeeeee )

Vi er nogle stykker som har valgt at tage til Ballerup og være sammen om at køre 24 timers marathon spinning ( jeg skal køre en time som instruktør ) og vil hermed spørge om nogle vil med på vores hold ? - kontakt mig på mail fnuggi@edf.dk

Må du få en skøøøønherliiiiig dejlig søndag...

Fnuggi

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Godt cyklet!


Og noget helt andet. Du er blevet tagget ;-)

http://www.guldhammer.org/?p=109