søndag den 23. november 2008

Lidt gammel vin på nye flasker

Dejligt når de to store børn er hjemme - og flot de lige kan ramme spisetiderne *SMIL* Husets mindste mand har travlt med at passe kærsteriet........
--

”Du kan ikke blive tynd af at tænke på, at du hader at være tyk”
”Du kan ikke blive giftfri ved at forsøge at foragte dig selv, fordi du er afhængig af noget”
”Du kan ikke blive sund og rask ved at afsky at være syg”
Kjeld ”Fnug” Thorup

Ja, jeg bliver ved for det er min stadige overbevisning at for at tabe sig på maven må vi tage os til hovedet. Vi kan ikke lave om på noget der er sket men vi kan starte med at ændre det vi er utilfreds med fra dette sekund – det kræver en tanke, dernæst en handling og du vil få den ønskede virkning ude i fremtiden som du altså skaber selv med positive tanker

Du vil lykkes med dine tanker – det er jeg helt sikker på – du skal bare ville. Du skal fortælle din underbevidsthed hvad du ønsker. Du skal tale pænt til dig selv. De gode tanker og hensigter vil få hele din krop til at føre dig hen hvor du ønsker. Det vil ske fra sygdom til rask. Tyk til tynd. Undervægtig til normalvægtig.

”Som du tænker, sådan skal du blive”

Syv små ord
, der danner grundlaget for at forvandle dit liv. Hvordan du ser din verden, og hvilke billeder du har inden i dig, bestemmer, hvad du får i dit liv. Og tag ikke fejl, alle dine tanker danner en bastion af energi, som du udstråler for netop at skabe omstændighederne i dit liv.

Måske er den stærkeste enkelte kraft, som du kan tilegne dig, et brændende ønske om at nå dit indre mål. Helt ærligt hvad forhindrer dig så i det? Hvis der ikke kan være plads til både en negativ og positiv tanke i hovedet af én gang så bestem dig for altid om du vil være sortseer og se problemer overalt eller være livsnyder og drage positive konstruktive skønne mennesker ind i dit liv så dit liv bliver herlig.

Vil du være slankere, vil du være sundere, vil du være normal vægtig, vil du have et godt helbred, Vil du forandre noget til det bedre – så er det nu der skal skrives en livsstilskontrakt med dig selv

Jeg har en god nyhed til dig – og jeg tror snart du forstår mit budskab for min gode nyhed er, at du, virkelig, virkelig, virkelig, virkelig har til hensigt, det får du!
Nu til den dårlige nyhed. Grunden til, at de fleste mennesker er ude af stand til at realisere deres hjertes ønsker og fjerne problemer fra deres liv, er dette… læg nøje mærke til det, for det forklarer med enkle ord hvorfor det ikke lykkes for dig at løse alle dine problemer….. det du virkelig, virkelig , virkelig, virkelig ikke ønsker, det får du også.

Stryg udslettende ord og sætninger som er med til at fastholde dig i det du ikke ønsker – gør det nu ! – Gør problemer til udfordringer. Du er ikke sortseer længere du er livsnyder med et stort kærligt hjerte som alle ønsker at være sammen med.

Hvis du tænker på, at du hader at være overvægtig og for den sags skyld også undervægtig, kan du ikke lade være med at handle ud fra, hvad du tænker på, og mere had til eksempelvis at være overvægtig vil dukke op i dit liv.
Hvis du derimod lægger din indre energi i dit foretrukne positive billede af dig selv, hele tiden ser det syn for dig som en hensigt, skriver tallet op på din idealvægt på nogle sedler og sætter dem op så mange steder som muligt, og sender kærlighed til dig selv i stedet for had, kan du simpelthen ikke undgå at handle ud fra dine nye hensigter.

Er du med på min tanke gang – det er motion for hjernen – det er meget vigtig for din fremtid at begynde at tænke positivt og kærligt.

Jeg forsøger at få det bedste ud af de situationer som jeg sætter mig selv i - også de sygdomsforløb som jeg gennemlever for tiden – Var det ikke værre hvis diagnosen var at jeg havde fået kræft/cancer – Det er netop her at jeg ikke skal fodre mere på sabotøren som sidder på min venstre skulder som gerne vil have jeg skal blive sortseer – der har været en grund til at jeg har skulle have den modstand på vægtstangen som jeg har – jeg har selv draget det ind i mit liv om jeg kan lide det eller ej – jeg er bare blevet stærkere af det for ellers var jeg ikke kommet tilbage med min viden til skolen…… Nu er det forbandet vigtigt at lyset for enden ikke er et modkørende tog i høj fart men jeg i mine tanker tager udfordringen op – og det gør jeg !!!

Jeg bor i fiskerbyen Hvide Sande. Skønt sted som har sin helt speciale charme og hvor stranden er et af danmarks bedste af slagsen. Jeg ynder at tage min cykel til havnen for at sætte mig på bolværket og iagttage det liv som er på havnen. Af og til kommer der en lokal fiske båd tøffende gennem havnen med kølvandet slæbende bagefter sig. Kølvandet er det spor, der bliver tilbage og intet andet, et spor bag båden slet og ret. Hverken du eller jeg behøver at være atom fysiker for at forstå, at det ikke er kølvandet der driver båden frem. Det gør kølvandet i dit liv heller ikke.

Kølvandet kan ikke drive båden fremad. Kølvandet i dit liv styrer dig ikke i dag. Men den energi du ligger i begivenheder og handlinger fra din fortid ved at forklare og undskylde dine stadige problemer, påvirker dit liv i dag.
Dette og absolut ikke andet er kilden til disse problemer. Ganske som den energi, som motoren producere, der driver båden fremad. Det spor du har efterladt, kan ikke styre dit liv i dag, medmindre du overbeviser dig selv om, at det er tilfældet, og det er derfor jeg beder dig om at smide det rigtige brændstof på rugbrødsmotoren og de små grå…………..

Selv om vi alle har haft modstand / sygdom / problemer inde på livet så er det tankerne om det bedre der skal få os på rette vej…. – husk loven om tiltrækning.
din ven
Kjeld " Fnug" Thorup

Ingen kommentarer: